torsdag 6 november 2008

Den där Sara C

Imorse vaknade jag av min sms signal som råkar vara Bengt Alsterlinds röst som säger "var det du eller jag, som fick ett sms precis?" klockan 06:50 av Sara. Jag vill också tillägga att jag har högsta volym på mobilenm världens sämsta morgon humör och att den låg under min kudde. I smset stod det "Fiji= paradiset på jorden ;) ses om några veckor :)" Lagom glad svarade jag: "Tio i sju.... INTE paradiset!! De gör vi :)"

Så idag startade min dag en timme tidigare än alla andras förutom Saras då som befinner sig i paradiset och jag sitter i Lux med jordens hemlängtan och nedräkning till den 18 december. Då mina underbara gummor möter upp mig på Arlanda. Förhoppningsvis. På onsdag åker jag tll Finland fram tills fredag och då landar jag hemma i Karlstad för att lämna väskan. Sen bär det av tillbaks hit och då har jag exakt en månad kvar här. Konstigt att det är slut snart.

Jag ringde häromdagen runt till massa äldreboenden hemma i stan och fick ett nytt erbjudande på Stjärnhuset, till veckan ska jag mejla referenser och lite annat till chefen där. Ringde sen också L-G för att fråga om han kunde va min referens och det kunde han men var snabb med att slänga upp 9 arbetsdagar till mig under jul och nyårs helgerna. Tack för det L-G! Så nu är det bara att slänga sig in i den verkliga arbetsvärlden och tjäna pengar, köpa bil och sen flytta hemifrån. Jag har redan sett en soffa jag vill ha. Mys faktor på egen lägenhet. Tjejkväll varje kväll för er som inte tofflar blire då. Men det händer väl sådär nästa höst eller något. Haha.

Inga kommentarer: