onsdag 19 november 2008

29 - Himlen kan vänta

Har ni sett det programmet?! Jag kollade på web-tv idag och såg det första förut när barnen låg och sov. Usch vad jag grät. Tänk er att leva med att veta att du ska dö men du vet inte när? Det är en kille med i programmet som har ALS och det är en nervsjukdom som gör att nerverna int ekopplas med musklerna längre och fuktionerna bryts ner bit för bit och man blir mer handikappad. Jag har en gång jobbat med en farbror som hade det och han kunde bara prata och var hel förlamad från topp till tå. Alltså väntade han på det sista som skulle hända och det är att musklerna i halsen och tungan ska sluta fungera så man kvävs. Usch och fy vilken hemsk sjukdom.

Nu ska jag kolla på andra programmet av Himlen kan vänta. Sen så tycker jag att vi som är friska och krya ska börja uppskatta livet mycket mer.

Inga kommentarer: