måndag 7 april 2008

halleluljah!

Det enda positiva med måndagar är att man kan skratta och vara nöjd med helgen som varit och att man vet att det kommer en ny helg i slutet av veckan.. Jag vet att ni håller med mig!

Den här helgen har varit top notch! Jag, Jossan och Sara startade med att ta en sväng till Coop i fredags och inhandlade revbensspjäll, kyckling sallad avokado och skagenröra.. mumma* blev det! Och en mysig kväll blev det också, vid åtta tiden började vi smått att göra oss iordning och vid halv nio så satt vi alla i bilen, det ni, har ni nånsin vart med o så snabba tjejer? Då åkte vi till Kronoparken på förfest och kollade läget Det var riktigt sköj faktiskt, och här kommer kvällens första händelse jag har lovat att blogga om.
Såhär var det, Jag, Jossan, Louise, Adam och Blomman sitter vid köksbordet och plötsligt knackar det på dörren. In kliver det två icke-svenska killar och kommer fram och presenterar sig för oss tjejer som aldrig träffat dom förut, när ena killen kommer fram till sara och sträcker fram handen säger han -"Mommo" Sara berättar att hon heter Sara såklart, men när hon inte hörde vad killen sa kläcker hon "SA HAN MAMMA?!" Killen bryter lite lätt "Du får kalla mig mamma om du vill". Både Jossan och jag dog! Som vi skratta, haha!
Nu var det inte lika roligt när jag läste det här i bloggen, men skitsamma! Efter vi hade varit på kronoparken i lite mer än en timme så åkte vi till stan och entrade Score, där jag Sara och JOSSAN skulle fortsätta vår mysiga tjej kväll.. Men jag vet inte känns som om vi tappade bort Jossan? Haha! Så istället joinade Hagberg och Foppa oss och satt och små snackade, mys det med! Kvart i två låg jag i min säng och var helnöjd med kvällen.


Lördagen startade tjugo i sex på morgonen då jag vaknade och var rädd att jag skulle försova mig till jobbet. Hörde mamma utanför mitt rum, Nelson hade väckt henne för han ville gå ut och kissa. Snäll hund?! Jag gick iaf upp och åt frukost, jobbade faktiskt väldigt flitigt trots mina knappa treoenhalv timmes sömn. Sen klockan ett slutade jag och åkte raka vägen hem. Åt lunch, kollade lite på offside, somnade och vaknade vid klockan sex, då var det bara att gå upp och göra sig iordning för att hämta Viggo och Daniel utgång för deras del chaffis för min del. Förfest hos Kalle sen skjutsade jag dem till stan och fördrev lite tid där. Halv tolv på kvällen låg jag i min säng, mums* en tidig kväll är aldrig fel! Vaknade dock tjugo över nio på söndagen..

Pluggade hela dagen lång sen åkte jag och Sara för att hyra film, kom hem med Parlamentet volym 8 eller något sånt, skratta mig redlös på "Caffe Blatte".
Snackade och hade det allmänt gött, gjorde en favorit i repris och köpte avokado och skagenröra. Mumma* Så nu är jag föräten på det. Men Sara är helt klart suverän!

Idag har jag varit i skolan och presenterat sommarskolan som AER ska ha i Jämtland i sommar, kan säga att politikerna borde ha lyssnat på mig när Sam-Ekonomi borde fått chansen att söka. Inte en jävel var intresserad! Så nu kanske de har lärt sig att lyssna på de yngre.. Hoppas nästan att det inte kommer in någon ansökan..
Jag och Sara har även tränat idag 45 minuter gym och 45 minuter spinning hurtigt värre! Heja oss! Men vi hann även avverka en sådär tvåoenhalv timme med Jossan på Waynes innan vi gick och tränade. Jossan hur rolig är du inte?! Haha. Jag dööör. Top notch!

Nu ska jag kolla på andra avenyn..
vill också tipsa om att "the last goodnight- pictures of you" är ruskigt bra!

och att banan är den bästa frukten, banan är TOP NOTCH!

du är meant for somone else but not for me..

1 kommentar:

Anonym sa...

DU är top notch madde ! <3