tisdag 25 mars 2008

Första inlägget på blogspot.com..


Känner mig ganska nöjd faktiskt, jag lämnar min gamla blogg bakom mig nu, eller jag vill väl egentligen inte det men jag vill skriva på riktigt. Eller som att det spelar någon roll vad jag skriver när mitt liv ändå ser ut som vilken annan 19 årings som helst..

Jag blev iaf inspirerad att blogga for real idag när jag läste en blogg, så tack för det bloggarn!


Jag har fått bilder på "mina luxemburgiska barn" nu, dom är hur söta som helst tyvärr kan jag inte dela med mig av bilderna eftersom jag inte frågat Sofia om det är okej att jag lägger ut dom, kanske en annan gång.. Jag ser verkligen fram emot studenten nu, studenten och sen är jag friiiiiiiiii.. Hur underbart låter inte det? 9 månader i luxemburg sen kommer jag hem och pratar flytande franska, ni kommer va så impade! Haha, dock vet både ni och jag att jag kommer ha en hackig accent på franskan och inte alls prata flytande, men man måste vä få drömma lite.. Jag längtar iaf tlls jag ska åka, tidigast 23 juni.. Så ganska exakt om 3 månader, det kommer gå skrämmande fort nu..


Den senaste tiden i mitt liv har jag spenderat oerhört mycket tid med min kära vän Sara c, även känd som Sara söt, haha.. Hon är underbar på alla sätt och vis som vän, men ibland är hon lite insnöad, undrar om hon fattar vad jag menar? Det är ett ord, börjar på h och slutar på -ockeykillar.. ni kanske vet vad jag menar? Men annars så är hon verkligen en toppen vän och det jag egentligen skulle skriva här är att jag verkligen uppskattar våran vänskap, Sara du är guld värd.


Den senaste tiden har det också blivit en hel del hockey tittande och LLA har varit som ett andra hem, det är illa! men hockey är fruktansvärt roligt, varför finns det ingen sport för tjejer där man kan spela men man får slåss?! det vore den ultimata sporten för mig och min hockeyvän Michan, som föresten befinner sig i Thailand just nu men får gärna komma hem snart! Jag tar emot dig med öppna armar, för jag saknar dig!


Imorgon ska jag kolla på hockeyn med Jossan aka Farbror Jan någonstans i stan, det märks nog vart det ska iaf bli grymt roligt! Haha, VI DUSCHAR DOM?!

För er som inte fattade detta intern skämt gör det inget. Det var ändå inte roligt.


Här är jag som hockey huligan

2 kommentarer:

Anonym sa...

måste bara säga att denna första bloggen din har du gjort fett bra , kändes bra att läsa och alt blev snyggt . ha en skitbra dag imorrn och hoppas färjestad tar hem de imorrn .. hare gott nu maddo . och ta hand om dej sötnos

Unknown sa...

Hej Madeleine, Farbror Jan här ! För det första vill jag poängtera att jag är först med att kommentera ^^ grattis till mig och din nya seriösa blogg ;)

Sara C is a rock och hockey imorgon blir guld :D

puss&kram min vän !